Pagina's

donderdag 1 juni 2017

Dierentuin : Zooparc Overloon (NL)

Een tijdje terug besloten we om een dagje erop uit te trekken naar de dierentuin !
Ik had via social deal tickets gekocht voor - Zooparc in Overloon -

Wat een heerlijke dierentuin is dit !
Zeer zuiver, leuke wandelpaden en een grote speeltuin voor de kids !

De 1e verassing kwam al aan de kassa, toen bleek dat ik als mama gratis binnen mocht ! (Hoeraa voor moederdag ! )

Nu moet je wel weten, Thies & Thyn hebben het niet zo op de buggy (en 1,5j alleen laten rondlopen ? slecht idee !) dus  vanaf het moment dat de buggy 1seconde stil stond , hadden ze de omgeving op stelten gezet (lees : hysterisch schreeuwen)

Dus wij hebben het park op 2u tijd gedaan, maar met een brave stilzittende peuter verdoe je je tijd hier wel wat langer ;-)

Je hebt er 2 plaatsen waar je echt letterlijk tussen de dieren loopt. Het eerste gedeelte is tussen de kangoeroe's en emoe's .. En ja, ik vond dit maar niks ;-) Ik heb namelijk een panische angst voor kangoeroe's en hun bokskunsten :-)

Het 2e gedeelte was tussen de aapjes, en wat was dit geweldig ! Ze kwamen zelfs op de buggy zitten :-)


 
De speeltuin vonden ze (en mama ook) heel leuk, ten 1e al omdat ze niet in de buggy moesten zitten !
En ook omdat hier ook de geitjes zaten, die je kon aaien en voederen
 

 
 
Na de speeltuin hebben we onze buik gevuld met heerlijke frietjes, want zeg nu eerlijk..frietjes en een daguitstap zijn toch de perfect combo niet ? ;-)
 
Nadien zijn we nog 1x naar de aapjes gegaan, waar thyn zonder pardon dit schattige aapje tegen zijn bek aanschopte en hem hiermee duidelijk maakte om van zijn buggy af te blijven (Ja, ik schaamde me dood)
 
 
Maar alle gekheid op een stokje, want ok..heel stiekem vond ik het ook een klein beetje grappig, zijn we toen maar snel huiswaarts gekeerd.
 
Deze dierentuin krijgt van mij zeker een 9/10 , want perfect is niemand natuurlijk ;-)
 
Wat is jullie favoriete dierentuin ?
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten